Handelsbetingelser

Salg og levering

Når du har betalt for en oplevelse, sendes gavekortet altid til den opgivne e-mailadresse.

Vælger du, at købe trykte gavekort eller gavekort indpakket i en af vores gavekasser, sendes disse med posten til den adresse du har oplyst ved bestillingen. 

Trykte gavekort sendes med PostNord og gavekasser sendes med DAO eller GLS.

Vi afsender trykte gavekort og gavekasser alle hverdage (undtagelser kan forekomme i forbindelse med og forlængelse af helligdage).

Ved bestilling af gavekasser inden kl. 10.00 på hverdage afsender vi samme dag med GLS med levering til pakkeboks inden for 1-2 dage eller DAO med levering til pakkeboks inden for 2-4 dage. Du modtager på dagen for bestilling en mail med informationer om afsendelse.

Ved bestilling af trykte gavekort i neutral kuvert afsender vi ligeledes samme hverdag med levering til din postkasse fra PostNord indenfor 1 hverdag.

Vi tager forbehold for, at der i perioder (fx i forbindelse med jul) kan forekomme længere leveringstid fra vores leveringspartnere, PostNord, GLS og DAO.

Modtager du ikke en e-mail, bør du først undersøge, om vores e-mail er endt i din mappe for uønsket e-mail. Hvis den ikke er der, kan du kontakte os på info@kiddo.dk. Samme e-mailadresse kan du kontakte os på, hvis dit gavekort eller gavekasse ikke ankommer til den angivne postadresse.

Ansvaret for gavekortet overgår til dig som forbruger, på det tidspunkt du modtager gavekortet, og du bør derfor hurtigst muligt kontrollere om indholdet af e-mailen og gavekortet stemmer overens med ordre og ordrebekræftelse.

 

Priser

Prisgaranti

Alle priser på Kiddo.dk er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms. Vi garanterer prisen på oplevelsen i ét år efter købet. 

Kampagnepriser og rabatkoder

Rabatkoder skal tilføjes i første trin i forbindelse med betaling inden betaling fuldføres og rabatkoder kan dermed ikke tilføjes en ordre efter ordren er gennemført.

Ved køb hos Kiddo kan der maksimalt benyttes én rabatkode pr. køb. Rabatkoder kan desuden ikke kombineres med kampagnepriser på oplevelser. Kampagneprisen vil altid være den gældende pris.

Bemærk desuden, at rabatkoder kan have en begrænset gyldighed.

Kiddo forbeholder sig retten til at annullere ordren, såfremt dette ikke overholdes.

Prisændringer 

Specifikt for produkter vedrørende København Zoo tages der forbehold for prisstigninger i forbindelse med ændrede priser. Der kan derfor forekomme en merbetaling, hvis priserne ændres.

Fortrydelse, gyldighed og aflysningspolitik

Du har fortrydelsesret efter de gældende forbrugerregler. Du kan derfor fortryde ethvert køb indenfor 14 dage efter du har modtaget gavekortet. Hvis du fortryder, har du krav på at få pengene du har betalt tilbage. Hvis du vil fortryde skal du sende en mail med tydelig oplysning om at du fortryder til info@kiddo.dk indenfor 14 dage efter modtagelsen. Forsendelsesomkostninger og emballage/gaveæsker, refunderes ikke.

Gavekortet er gyldigt i 12 måneder efter købsdatoen med mindre andet er angivet. Der er 30 dages fri bytteret til andre oplevelser, men som udgangspunkt kan du kun bytte til en anden oplevelse én gang. Ved ombytning af en oplevelse får gavekortet automatisk en fornyet gyldighed på 12 måneder fra ombytningsdatoen.

Fra det øjeblik bytteretten udløber, betragtes aftalen som indgået mellem forbrugeren og leverandøren af oplevelsen.

 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Hvis en oplevelse er booket til en specifik dato bortfalder fortrydelsesretten.

Har du betalt for fysisk levering af gavekasser eller trykt gavekort refunderes udgiften til gavekasse, eller det trykte gavekort og levering ikke.

 

Aflysning & ophørt samarbejde

Vi tager forbehold for at enkelte oplevelser udgår af sortimentet, i tilfælde hvor vores samarbejde med en leverandør ophører.

I tilfælde af, at vores samarbejde med en oplevelsesansvarlig ophører, kan du naturligvis ombytte dit oplevelsesbevis og dit nye gavekort har en gyldighed på 24 måneder med mindre andet er angivet. Det samme gælder, hvis Kiddo bliver nødt til at fjerne eller ændre en oplevelse på siden. Du kan læse vores aflysningspolitik her.

 

Ombooking

Når du har booket en dato for din oplevelse, kan bookingen som udgangspunkt ikke annulleres. Det betyder, at bookingen er bindende og, at du ikke kan få oplevelsen refunderet, hvis du ikke kan deltage alligevel. Du må gerne give dit gavekort til en anden. I nogle tilfælde er det dog op til den oplevelsesansvarlige, om din booking kan fjernes, men du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, så vi kan undersøge mulighederne sammen. 

Skulle deltagerne til oplevelsen være forhindret i at komme afsted på oplevelsen grundet handicap, graviditet eller andre forhold, bedes du fremsende gyldig dokumentation fra lægen til info@kiddo.dk, så finder vi en løsning sammen.

Bliver du forhindret i at deltage i din oplevelse på dagen på grund af fx sygdom, er din booking som udgangspunkt fortsat bindende, da vores samarbejdspartner har forberedt sig til et specifikt antal deltagere. Vi anbefaler derfor, at du giver dit gavekort til anden side, så en anden kan få glæde af den.

I de tilfælde, hvor oplevelser aflyses, hvis ikke vejret egner sig eller minimumsantallet af deltagere ikke er opfyldt, er det den oplevelsesansvarliges opgave at finde en ny dato. Du kan læse vores aflysningspolitik her, ligesom du også er velkommen til at kontakte info@kiddo.dk med spørgsmål.

 

Beskrivelser og vurdering af oplevelserne

Alle oplevelsesbeskrivelser på Kiddo.dk er skrevet efter, at vi har besøgt den ansvarlige for oplevelsen. Det er derfor 100% vores egen beskrivelse, og Kiddo.dk kan ikke stilles til ansvar, hvis du som forbruger ikke mener, at beskrivelsen stemmer overens med din oplevelse. 

 

Sikkerhed

Betaler du med kreditkort, er du sikret mod misbrug, fordi du kan afvise en betaling igennem din bank. Derudover har du ingen selvrisiko i tilfælde af, at kreditkortet misbruges i en onlineforretning, som benytter SSL. Kiddo benytter SSL, og det betyder, at dine kreditkortinformationer behandles krypteret og, at det kun er NETS/PBS, som kan læse dem.

 

Ansvar

Kiddo er ikke erstatningspligtig, og kan ikke stilles til ansvar for skader påført under oplevelsen. Kiddo fungerer udelukkende som oplevelsesformidler, mens det er den oplevelsesansvarlige, der bærer ansvaret for den enkelte oplevelse. Den oplevelsesansvarlige har ret til at skifte underleverandør, hvis baggrunden for det er at sikre kvaliteten af oplevelsen.

Kiddo er ikke ansvarlige for udgifter, du har i forbindelse med en oplevelse købt gennem Kiddo. Dette gælder også udgifter som følge af at en oplevelse aflyses, men vi vil til hver en tid gøre vores bedste for, at det ikke sker og rådgive dig i situationen.

Al handel med Kiddo er underlagt dansk lovgivning/ret.

 

Personlige oplysninger

Når du køber en oplevelses på Kiddo, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefonnummer
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi beder om dit telefonnummer ved booking, men kun for at kunne yde dig en god service, hvis noget uforudsigeligt sker på dagen for din oplevelse, og vi skal i kontakt med dig.

Personoplysningerne registreres hos Kiddo og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Kiddo videregives eller sælges ikke, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Kiddo har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kiddo via e-mail info@kiddo.dk.

 

Dine rettigheder

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@kiddo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, indgive en klage til Center for Klageløsning:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
nh@naevneneshus.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage på EU-Kommissionens online klageportal lige her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NO.

 

Ændringer til handelsbetingelser

Kiddo har til enhver tid ret til at ændre betingelserne. Dog vil de gældende betingelser altid fremgå her på siden.

Handelsbetingelserne er senest revideret d. 11/7-2020